Μέλη

Εγγραφόμενοι σαν μέλη έχετε πρόσβαση στο αρχείο έκδοσης του περιοδικού μας. Ενσωματώνουμε σταδιακά κ άλλες υπηρεσίες προς τα μέλη μας. Μείνετε συντονισμένοι στον ιστοχώρο μας για νεώτερα!

Επισκέπτες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 182 επισκέπτες και κανένα μέλος

 

 

Του Δημήτρη Καραβασίλη

 

Πολύ συχνά παρατηρείται ανησυχία από το καταναλωτικό κοινό σχετικά με την ασφάλεια που παρέχεται στα τρόφιμα με τη χρήση πλαστικών συσκευασιών. Αρκετές μελέτες έχουν υποδείξει το πλαστικό ως μη κατάλληλο υλικό για την αποθήκευση τροφίμων και κατά συνέπεια μεγάλες εταιρείες έχουν στραφεί σε εναλλακτικές και επαναστατικές λύσεις συσκευασίας όπως τις συσκευασίες κενού αέρος (vacuum packing) , οι οποίες ουσιαστικά αφαιρούν τον αέρα από την συσκευασία πριν το σφράγισμά της. Βασικός σκοπός της προαναφερθείσας συσκευασίας είναι η επιμήκυνση της διάρκειας ζωής του περιεχομένου αλλά και η μείωση του όγκου της.

 

all pack 83 karavasilis vacuum sealing food for sous vide cooking

 

Οι συσκευασίες κενού αέρος είναι ένας εύκολος και αποτελεσματικός τρόπος διασφάλισης της ποιότητας των τροφίμων. Τεχνικά αναφερόμαστε σε μία μορφή συσκευασίας με τροποποιημένη ατμόσφαιρα, πράγμα που σημαίνει ότι το περιβάλλον γύρω από το προϊόν διαφέρει από τις εξωτερικές συνθήκες.

all pack 83 karavasilis foodsafe

 

Η συσκευασία κενού αέρος αποτελεί μία ασφαλή μέθοδο αποθήκευσης και συντήρησης τροφίμων χωρίς έκθεση τους στον αέρα. Συνήθως είναι αεροστεγή σακουλάκια που προλαμβάνουν την ανάπτυξη των μικροοργανισμών, βακτηρίων και μυκήτων και μπορούν να διατηρήσουν αναλλοίωτη την ποιότητα του τροφίμου για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Η πλειοψηφία των παραπάνω μικροοργανισμών μένουν εκτός λόγω της έλλειψης αέρος. Συχνά συσκευάζονται ξηρές τροφές όπως δημητριακά, ξηροί καρποί, κρέας και ψάρια για να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή συντήρησή τους.

Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα οι συσκευασίες κενού αέρος λειτουργούνε επικουρικά στη διατήρηση του βάρους του προϊόντος, για παράδειγμα σε προϊόντα κρέατος χάρη στη συσκευασία δεν μπορεί να επέλθει αφυδάτωση όπως γίνεται με τις υπόλοιπες συσκευασίες όπου εξατμίζεται η υγρασία του κρέατος, συνεπώς δεν μεταβάλλεται το βάρος του προϊόντος και παραμένει για μεγαλύτερο διάστημα φρέσκο, γεγονός που μαθηματικά μεταφράζεται σε 75% λιγότερη σπατάλη φαγητού. Αυτού του είδους οι συσκευασίες μπορούν να επεκτείνουν τη διάρκεια ζωής και φρεσκάδας του προϊόντος μέχρι και 5 φορές σε σύγκριση με τις υπόλοιπες που βάσει προδιαγραφών επιτυγχάνουν διατήρηση της φρεσκάδας κατά 3 φορές. Το παραπάνω στατιστικά μεταφράζεται σε 50% έως 400% αύξηση της διατήρησης της διάρκειας ζωής του προϊόντος, ενώ το μυστικό της εν λόγω συσκευασίας βρίσκεται στον καθορισμό της ιδανικής ατμόσφαιρας ανάλογα με το προϊόν που εσωκλείεται.

all pack 83 karavasilis vacuum bags for cooking 2

 

Για ορισμένα προϊόντα βέβαια το παραπάνω επιτυγχάνεται με την εισχώρηση ενός αδρανούς αερίου που εξισορροπεί την μειωμένη ύπαρξη οξυγόνου σε τέτοια επίπεδα ώστε να είναι ιδανικά για τη συντήρηση και ταυτόχρονα μακρά αποθήκευση του τροφίμου ώστε να αποφεύγουμε την αλλοίωσή του σε οσμή, χρώμα, γεύση και υφή, που συχνά παρατηρείται σε τρόφιμα που συσκευάζονται με αέρα.

 

all pack 83 karavasilis Vacuum Packed Carrots

 

Αυτού του είδους οι συσκευασίες συνίστανται ιδιαίτερα όταν πρόκειται για προϊόντα που προορίζονται για μακροχρόνια αποθήκευση σε κατάψυξη, όπως προμαγειρεμένα γεύματα, αλλαντικά, ψάρια και κρέατα, ενώ με την επιλογή κατάλληλης σακούλας μπορεί να μειωθεί δραματικά η αφυδάτωση του προϊόντος σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, το λεγόμενο freezer burn. Επιπλέον η χρήση της συγκεκριμένης συσκευασίας συναντάται τελευταία και σε τρόφιμα όπως λαχανικά και γαλακτοκομικά είδη.

Παράλληλα με τα παραπάνω πλεονεκτήματα που περιγράψαμε, οι συσκευασίες κενού αέρος με τη σωστή δοσολογία οξυγόνου και αδρανούς αερίου μπορούν να μειώσουν τη χρήση χημικών συντηρητικών, που κατά παράδοση προστίθενται στα τρόφιμα για μακρά αποθήκευση.

Στα οφέλη της συσκευασίας συγκαταλέγεται επίσης το ότι είναι διαφανείς και δίνετε η δυνατότητα στον καταναλωτή να έχει οπτική επαφή με το προϊόν.Παράλληλα είναι μία οικονομικά συμφέρουσα λύση καθώς απαιτεί μόνο την τοποθέτηση ενός αυτοκόλλητου για την περιγραφή του τροφίμου και κατ’ αυτό τον τρόπο μειώνεται το κόστος συσκευασίας δραματικά. 

Συνοπτικά μερικά από τα οφέλη της συσκευασίας κενού αέρος είναι:

Ο έλεγχος της προσλαμβανόμενης ποσότητας τροφίμων, καθώς οι συγκεκριμένες συσκευασίες διατίθενται είτε σε ατομικό μέγεθος είτε οικογενειακό
Η ελάττωση της σπατάλης τροφίμων
Οι υψηλές προδιαγραφές υγιεινής
Η ασφαλέστερη αποθήκευση
Η εξάλειψη της οξείδωσης του τροφίμου από τον περιβάλλον χώρο
Η διατήρηση της φυσικής υγρασίας των τροφών
Η εξοικονόμηση χώρου καθώς η συσκευασία παίρνει το σχήμα του προϊόντος

 

 


Προφίλ Καραβασίλη Δημήτρη

A4 Dimitris KaravasilisΟ Δημήτρης  Καραβασίλης είναι Σύμβουλος Διεθνούς Μάρκετινγκ και ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας DK Consultants που δραστηριοποιείται στον τομέα της Συμβουλευτικής Επιχειρήσεων με ειδίκευση στους τομείς του Διεθνούς Marketing και της Στρατηγικής Ανάπτυξης Διεθνούς Δραστηριότητας. Έχει σπουδάσει Διοίκηση Επιχειρήσεων και Διεθνές Μάρκετινγκ στο University of Sheffield. Έχει συμμετάσχει ως ομιλητής σε πολλά τοπικά και διεθνή συνέδρια που αφορούν το εξαγωγικό εμπόριο και το Διεθνές Μάρκετινγκ, όπως Συνέδρια του The Economist, του Harvard University, της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής (American Farm School) και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (European Commission), ενώ έχει παρακολουθήσει και δεκάδες εξειδικευμένα σεμινάρια international marketing, export negotiator, και πωλήσεων διεθνώς. Είναι μέλος της Διοικητικής Επιτροπής και του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδας (Greek International Business Association SEVE) και Σύμβουλος Διοίκησης σε θέματα διεθνούς εμπορίου στο Ελληνο – Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο στην Αθήνα. Συμμετείχε στη βασική ομάδα των Ολλανδών εμπειρογνωμόνων της Task Force, συμβάλλοντας στην εδραίωση και την ανάδειξη του εμπορίου και του χάρτη προώθησης των εξαγωγών ως τη βασική πηγή μεταρρύθμισης για την Εθνική Στρατηγική των Ελληνικών Εξαγωγών. Είναι μέλος του Ελληνικού Ινστιτούτου Μάρκετινγκ (Hellenic Institute of Marketing), και ενεργό μέλος διεθνών οργανισμών. Πριν την ίδρυση της συμβουλευτικής  εταιρείας «DK Consultants» είχε εργαστεί ως ανώτερο και ανώτατο στέλεχος σε Βιομηχανικές  και Εμπορικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό (SATO, Toshiba, Sunair, Premierotel, Pointgroup, Axon Inc., D&B group). Από το 1999 υποστηρίζει σημαντικές ελληνικές και ξένες επιχειρήσεις, παρέχοντας συμβουλευτικές υπηρεσίες, και σχεδιάζοντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές  μάρκετινγκ και πωλήσεων με διεθνή προσανατολισμό. Η εταιρεία DK Consultants τιμήθηκε με το 1ο βραβείο Υποστηρικτικών και Προωθητικών Υπηρεσιών Εξαγωγών, το 1ο βραβείο Υποβοήθησης Εξαγωγέων, το Χρυσό Βραβείο Top Export Assistance Company και το Χρυσό Βραβείο Top Export Consultant στα βραβεία Exports Ecosystem Awards 2013, Greek Exports Awards 2014, Greek Exports Awards 2015 και Greek Exports Awards 2016 αντίστοιχα. Τέλος, άρθρα και δημοσιεύσεις του Δημήτρη Καραβασίλη φιλοξενούνται κατά καιρούς στον ελληνικό και διεθνή τύπο.